Rekrutacja

Rekrutacja

Dzieci pierwszą połowę dnia spędzają z nami, drugą w domu z rodzicami.

Dlatego chcemy mieć pewność, że te dwa domy łączą wspólne wartości. Zależy nam na współpracy z rodzicami, którym bliskie są nasze wartości i sposób patrzenia na edukację. Decyzję o współpracy podejmujemy po dopełnieniu trzech kroków rekrutacji – wypełnieniu formularza zgłoszeniowego, spotkaniu i rozmowie z obojgiem rodziców i spotkaniu z dzieckiem. To daje nam możliwość wzajemnego poznania się i podjęcia świadomej decyzji.

rekrutacja do przedszkola Paprociowy Las
dzień w przedszkolu

proces

Proces rekrutacyjny

Wierzymy, że wybór przedszkola jest naprawdę istotny. Cieszymy się, że możemy stać się jedną z opcji dla rodzin, które poszukują alternatywnych rozwiązań w tym zakresie. Rekrutacja to czas, w którym poznajemy się wzajemnie i podejmujemy decyzję i zobowiązanie do dalszej współpracy.

Wypełnienie formularza rekrutacyjnego

Pierwszym krokiem jest wypełnienie formularza dostępnego na naszej stronie. Odpowiedzi na wszystkie pytania są dla nas bardzo ważne.

Spotkania

Zanim podejmiemy decyzję o współpracy musi odbyć się kilka spotkań. Pierwsze – dorosłych, czyli rodziców i przedstawicielek kolegium, na którym rozmawiamy na temat dziecka i wartości. Drugie – dziecka i nauczyciela wychowawcy.

Formalne nawiązanie współpracy

Po obustronnym podjęciu decyzji o gotowości do dalszego wspólnego działania na rzecz dobra dziecka, podpisujemy umowę i prosimy o wpłatę opłaty rekrutacyjnej.

Opłaty

Informacje o opłatach

Opłaty w naszym przedszkolu są zbliżone do opłat w innych placówkach niepublicznych w naszej okolicy. Szczegółowe informacje na temat aktualnie obowiązującego cennika można uzyskać telefonicznie lub mejlowo.

FAQ

Często zadawane pytanie

Mamy 3 grupy przedszkolne – w dwóch jest maksymalnie 15 dzieci, w jednej może być 25, ale zwykle jest to około 20 dzieci. Taka liczebność pozwala na troskę o potrzeby dzieci, równocześnie umożliwiając wchodzenie w różne interakcje społeczne i uczenie się samodzielności.

Z dziećmi zawsze jest przynajmniej dwoje dorosłych. Jednak w zależności od indywidualnych potrzeb każdej grupy dzieci dostosowujemy ilość opiekunów. Nasza kadra to szerokie grono, więc często wspieramy się wzajemnie i oferujemy dzieciom swoją obecność.

Informacja o tym, że dziecko ma lub może mieć potrzebę objęcia kształceniem specjalnym lub wczesnym wspomaganiem rozwoju jest dla nas bardzo ważna. Mamy duże doświadczenie w pracy z dziećmi, które potrzebują większego wsparcia i dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznać nasze możliwości zaopiekowania się dzieckiem. Również dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do rekrutacji dzieci – wiemy, że dla dzieci ze SPE zmiany bywają bardzo trudne i chcemy uniknąć sytuacji, w których może się okazać, że proponowane przez nas środowisko nie jest odpowiednie dla konkretnego dziecka. Jednak samo orzeczenie, diagnoza, czy podejrzenie możliwości pojawiania się specyficznych wyzwań rozwojowych nie są dla nas jednoznaczne z odmówieniem przyjęcia dziecka do przedszkola. Patrzymy zawsze na dziecko i rodzinę – czy możemy dobrze odpowiedzieć na ich potrzeby?

Robimy to z dużą świadomością naszych kompetencji i możliwości, więc na pewno nie odpowiemy na potrzeby wszystkich dzieci, dlatego szczera rozmowa jest tu kluczowa. Przy przyjmowaniu dzieci z większymi wyzwaniami rozwojowymi ważna jest dla nas również możliwość kontaktu z terapeutami, którzy do tej pory pracowali z dzieckiem oraz otwartość rodziców na dalszą diagnozę i wspieranie dziecka.

W procesie adaptacji bierzemy pod uwagę dobro dziecka i całej grupy. Staramy się, aby ten proces przebiegał możliwie łagodnie – zaczynając od zajęć z udziałem rodziców, przez stopniowe ich wycofywanie się i przedłużanie czasu pobytu dziecka pod naszą opieką. Więcej o tym, jak widzimy ten proces można przeczytać w naszym poradniku adaptacyjnym.

Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, objętym systemem oświaty, zatem realizujemy podstawę programową i wszystkie inne zalecenia. Nasz program nauczania jest autorski, oparty o założenia pedagogiki alternatywnej, każdorocznie dostosowywany do potrzeb konkretnych grup dzieci.

Posiłki zamawiane są w firmie cateringowej – menu jest różnorodne, stawiamy na dietę z niewielką ilością cukru, z dużą ilością warzyw, na codzienne wyżywienie składają się śniadanie, dwudaniowy obiad i podwieczorek. Istnieje możliwość zamówienia diety specjalnej.

Ważne jest dla nas, żeby rytm przedszkolny był zrównoważony i harmonijny. Nie chcemy gonitwy i przeładowywania dziećmi kolejnymi zajęciami, z których nie mają szansy w pełni skorzystać. Tak małe dzieci przede wszystkim muszą mieć czas na swobodną zabawę i rozwój we własnym tempie. Każdego dnia nauczycielki organizują dla nich zajęcia zgodnie z rytmem tygodniowym, ponadto mamy muzykoterapię, dogoterapię i jogę oraz język angielski. Zapraszamy do przedszkola ciekawych gości z zewnątrz, zgodnie z realizowanym akurat tematem.

Dzieci mają zajęcia z anglistkami w małych grupach dwa razy w tygodniu. Ponadto w każdej grupie jest nauczycielka będąca anglistką, która wplata język obcy w aktywności dnia codziennego – śpiewa piosenki, opowiada historie, czyta książki i stosuje proste, powtarzalne zwroty do dzieci.

Tak. Starsze dzieci jeżdżą na pobliskie wycieczki kilka razy w miesiącu, dzieci młodsze mniej więcej raz w miesiącu odbywają ciekawą wycieczkę autokarową.

Tak, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zadaniem przedszkola jest przygotowanie dziecka do dalszej nauki w szkole podstawowej. Dzieci w wieku zerówkowym mają swoje zajęcia, na których poznają litery, cyfry i rozwijają zainteresowania. Od początku pobytu w przedszkolu dzieci wszechstronnie się rozwijają, ćwicząc skupienie, koordynację psychoruchową, motorykę małą i dużą, nabywają niezbędnych kompetencji społecznych pod troskliwym okiem doświadczonych pedagożek. Obserwujemy, że doświadczenia zdobywane w naszym przedszkolu są dla dzieci dobrym wyposażeniem na kolejne lata edukacji.

Nie znalazłxś odpowiedzi na swoje pytania?