O nas

Kadra przedszkola Paprociowy Las

Kolegium

Mirella Kuszaj

  • Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach – Pedagogika specjalna z informatyką w kształceniu osób niepełnosprawnych o specjalności surdopedagogika
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna – Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne
  • Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego – Wspomaganie rozwoju dziecka i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
  • Politechnika Śląska w Gliwicach – Zarządzanie placówką oświatową
  • Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach – Pedagogika Marii Montessori
  • Instytut Humanitas – Akademia Przywództwa Liderów Oświaty
  • Uczelnia Korczaka – Edukacja Niezależna (w trakcie)
    kurs III stopniowy terapii behawioralnej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
  • Nauczycielka jogi dla dzieci
  • Trener Sensoplastyki®
  • Centrum Terapii i Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Pomoco – Bliskościowy Trening Umiejętności Społecznych
  • Trening Skutecznego Nauczyciela metodą Thomasa Gordona stopień I i II
  • Przylądek Dobrej Nadziei – Relacyjnie. Kurs dla profesjonalistów wspierających dzieci w spektrum autyzmu
Niezmiennie od wielu lat dzieci mnie zaskakują swoim sposobem patrzenia na świat. Każdego dnia uczę się od nich odkrywania tego co ważne tu i teraz. W relacjach z ludźmi kieruję się serdecznością i ciepłem, bliskie mojemu sercu jest NVC i rodzicielstwo bliskości. Po kilku latach pracy w systemowej placówce, zainspirowałam się metodą Marii Montessori – ukończyłam niezbędne kursy i szkolenia i zajęłam się wprowadzaniem zmian najlepiej służących dzieciom. Praca w Tyskim Przedszkolu Montessori pozwoliła mi na łączenie zdolności organizacyjnych z umiejętnościami wspierania rodziców i nauczycieli, szczególnie w pracy z dziećmi potrzebującymi więcej wsparcia. Widzę swój duży zasób w tym, że potrafię połączyć wiedzę na temat wyzwań neurorozwojowych i behawioralnych wskazówek do pracy z dziećmi nieneurotypowymi z podejściem relacyjnym, opartym na więzi.

Lubię szukać rozwiązań w działaniu – inspiracja metodą waldorfską pozwala mi na łączenie ważnych dla mnie aspektów edukacji: zrozumienia prawdziwych potrzeb dzieci, wychowywania przez sztukę, wspieranie bycia sobą, bez naruszania dobra innych osób. Po prawie dwudziestu latach przepracowanych w przedszkolu, swoją dalszą drogę zawodową widzę w murach (i często poza murami) tworzonej przez nas szkoły.

Uwielbiam czytanie, spacery w cudnych okolicznościach przyrody i szum polskiego morza. Jazda na łyżwach, joga i medytacja sprawiają mi radość. Lubię robić wszystko od razu, zwykle na gorąco realizuję swoje pomysły i plany.