O nas
Kolegium
Mirella Kuszaj
- Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach – Pedagogika specjalna z informatyką w kształceniu osób niepełnosprawnych o specjalności surdopedagogika
- Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna – Pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne
- Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego – Wspomaganie rozwoju dziecka i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
- Politechnika Śląska w Gliwicach – Zarządzanie placówką oświatową
- Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach – Pedagogika Marii Montessori
- Instytut Humanitas – Akademia Przywództwa Liderów Oświaty
- Uczelnia Korczaka – Edukacja Niezależna (w trakcie)
kurs III stopniowy terapii behawioralnej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu - Nauczycielka jogi dla dzieci
- Trener Sensoplastyki®
- Centrum Terapii i Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Pomoco – Bliskościowy Trening Umiejętności Społecznych
- Trening Skutecznego Nauczyciela metodą Thomasa Gordona stopień I i II
- Przylądek Dobrej Nadziei – Relacyjnie. Kurs dla profesjonalistów wspierających dzieci w spektrum autyzmu
Niezmiennie od wielu lat dzieci mnie zaskakują swoim sposobem patrzenia na świat. Każdego dnia uczę się od nich odkrywania tego co ważne tu i teraz. W relacjach z ludźmi kieruję się serdecznością i ciepłem, bliskie mojemu sercu jest NVC i rodzicielstwo bliskości. Po kilku latach pracy w systemowej placówce, zainspirowałam się metodą Marii Montessori – ukończyłam niezbędne kursy i szkolenia i zajęłam się wprowadzaniem zmian najlepiej służących dzieciom. Praca w Tyskim Przedszkolu Montessori pozwoliła mi na łączenie zdolności organizacyjnych z umiejętnościami wspierania rodziców i nauczycieli, szczególnie w pracy z dziećmi potrzebującymi więcej wsparcia. Widzę swój duży zasób w tym, że potrafię połączyć wiedzę na temat wyzwań neurorozwojowych i behawioralnych wskazówek do pracy z dziećmi nieneurotypowymi z podejściem relacyjnym, opartym na więzi.
Lubię szukać rozwiązań w działaniu – inspiracja metodą waldorfską pozwala mi na łączenie ważnych dla mnie aspektów edukacji: zrozumienia prawdziwych potrzeb dzieci, wychowywania przez sztukę, wspieranie bycia sobą, bez naruszania dobra innych osób. Po prawie dwudziestu latach przepracowanych w przedszkolu, swoją dalszą drogę zawodową widzę w murach (i często poza murami) tworzonej przez nas szkoły.
Uwielbiam czytanie, spacery w cudnych okolicznościach przyrody i szum polskiego morza. Jazda na łyżwach, joga i medytacja sprawiają mi radość. Lubię robić wszystko od razu, zwykle na gorąco realizuję swoje pomysły i plany.
Lubię szukać rozwiązań w działaniu – inspiracja metodą waldorfską pozwala mi na łączenie ważnych dla mnie aspektów edukacji: zrozumienia prawdziwych potrzeb dzieci, wychowywania przez sztukę, wspieranie bycia sobą, bez naruszania dobra innych osób. Po prawie dwudziestu latach przepracowanych w przedszkolu, swoją dalszą drogę zawodową widzę w murach (i często poza murami) tworzonej przez nas szkoły.
Uwielbiam czytanie, spacery w cudnych okolicznościach przyrody i szum polskiego morza. Jazda na łyżwach, joga i medytacja sprawiają mi radość. Lubię robić wszystko od razu, zwykle na gorąco realizuję swoje pomysły i plany.